Extra groei realiseren

Bitfactory is een digital agency voor strategie, design en technologie in Rotterdam. Met ruim 35 medewerkers werken ze aan digitale producten voor partijen als de NPO, NOS, Intersafe, Tony’s Chocolonely en de Dierenbescherming.

Transitie naar een commercieel team

Het bureau is altijd gegroeid via hun netwerk waarbij een van de eigenaren verantwoordelijk is voor sales. De ambitie werd uitgesproken om de transitie te willen maken naar een commercieel team. Zo kan de eigenaar weer focussen op de grote deals en krijgt hij meer ruimte om te ondernemen.

Drie belangrijke resultaten

Elke maand 50 warme leads met een 16% conversie van telefonisch contact naar afspraak

Elke maand 50 extra relevante leads

Van LinkedIn prospecting tot whitepaper marketing; we hebben in totaal 5 kanalen ingericht om leads te realiseren. Het resultaat? Een salesmotor die elke maand ongeveer 50 nieuwe relevante en opgewarmde leads binnenbrengt.

“Nadat Hubspot was ingericht moest eerst het aantal leads omhoog. Stap voor stap zetten we kanalen bij binnen onze integrale aanpak. Zo wisten we zeker dat er goede opvolging is voor elke lead die binnenkomt.”

Meer afspraken uit telefonisch contact

We hebben de telefonische outreach sterk verbeterd waardoor gesprekken prettiger én effectiever zijn geworden. Zo worden leads worden automatisch opgewarmd en gescoord met remarketing, marketing automation en social updates.

  • Maar liefst 16% van de gesprekken converteren naar een afspraak of discovery call.
  • De SDR geeft aan dat hij ruim tweederde van de telefonische gesprekken kwalificeert als ‘Positief en nuttig’.

De eigenaar krijgt weer ruimte om te ondernemen

Na de eerste successen adviseerden we een junior salesmedewerker (SDR) aan te nemen. Met gedocumenteerde werkinstructies en coaching kon hij snel aan de slag. Hiermee kon de eigenaar een groot deel van de salesactiviteiten overdragen en is er ruimte ontstaan voor het ontplooien van nieuwe activiteiten.

De gefaseerde aanpak

In drie stappen naar een performance based commercieel team

Onze rol binnen het project

We werkten ruim een halfjaar met Bitfactory samen om hun commerciële proces te professionaliseren. Dit zijn de belangrijkste werkzaamheden.

  • Het lanceren van 5 kanalen om leads te realiseren en op te volgen.
  • De setup en training van de complete software stack inclusief Hubspot.
  • Het vaststellen van werkprocessen en teamcoaching.
  • Bedrijfsdoelstellingen vertalen naar salestargets, KPI’s en een dashboard.

Na een maand

Fundamentals

Twee experimenten om te zien of koude acquisitie kan werken.

In het kort

  • Setup software stack
  • Pilot leadgeneratie e-book
  • Pilot prospecting en outreach

Alle tactieken

Na een kwartaal

Starter

Salesactiviteiten als terugkerend onderdeel van de werkweek.

In het kort

  • Leads automatisch opwarmen
  • Bedrijven herkenningssoftware
  • Werkprocessen voor opvolging

Alle tactieken

Na een halfjaar

Pro

Grip op output en resultaat met het opschalen van prospecting, scherpe wekelijkse doelstellingen en een dashboard.

In het kort

  • Doelstellingen en dashboard
  • Overlegstructuur salesmeeting
  • Low-cost outsourcing

Alle tactieken

De eerste stap

Jouw sales opschalen zoals Bitfactory? Start met onze fundamentals sessie voor slechts € 295

By Michiel Postma
Hubspot consultant

De basis voor jouw bedrijfsgroei

Wil je jouw sales online brengen én opschalen? Start dan met onze fundamentals sessie en leg de basis voor de groei van jouw organisatie.

Twee kennissessies en praktische deliverables

Voor organisaties die toe willen groeien naar een commercieel team bieden we een kort adviestraject. In twee sessies leer je moderne marketing- en salestactieken en ervaar je wat een effectieve funnel voor jouw business kan betekenen. Na afloop ontvang je een strategie en aanpak.

“In twee sessies leer je moderne marketing- en salestactieken en ervaar je wat een effectieve funnel gaat opleveren voor jouw organisatie.”

Dit traject heeft een doorlooptijd van maximaal 3 weken. Je ontvangt de volgende deliverables.

  • De business case als het gaat om investering, kosten en resultaat.
  • Een omschrijving van de rollen binnen jouw toekomstige groeiteam.
  • De schematische weergave van jouw sales- en marketingfunnel.
  • Een gefaseerde aanpak in de vorm van een roadmap voor de komende 6 maanden.

Factsheet fundamentals sessie

€ 295

In deze factsheet lees je alles over de twee sessies en krijg je beter inzicht in de deliverables.

    We gebruiken jouw gegevens om de factsheet en bonus content toe te sturen.